czwartek, 21 lutego 2019

Znaleźć i zgubić



Można znaleźć i można też zgubić, co w obu przypadkach dotyczy zarówno różnego rodzaju rzeczy, jak i ludzi, w tym także samego siebie. Człowiek zatracony w czymś lub w kimś w zasadzie przestaje istnieć dla reszty świata, gdyż jest skupiony na swym zatraceniu. 
Wydaje się, że najlepiej jest nigdy niczego nie gubić, za to zawsze lepiej wszystko znajdować, jednak w życiu zdarzają się takie sytuacje, że czasami lepiej zgubić niż znaleźć. Wbrew pozorom, znalezienie niekoniecznie od razu będzie wielkim szczęściem, choć często właśnie nim jest lub za takie jest uznawane. W dłuższej perspektywie znalezienie może się wiązać z wieloma kłopotami, których wcześniej nie było; może zmienić nie tylko jedną chwilę, ale nawet całe życie. Podobnie rzecz ma się ze zgubą, która, wydając się wielkim kłopotem i utrapieniem, może być jednak wielkim wybawieniem, pozbyciem się kłopotu, który się miało lub w którym się tkwiło. Bywa i tak, że aby móc znaleźć, najpierw trzeba zgubić, zatem nie zawsze to, co na początku wydaje się stratą lub zyskiem, jest nią także w dłuższej perspektywie czasowej.

2 komentarze:

  1. Kiedyś, szczególnie ten ostatni raz, jak znalazłam, tak sama totalnie się zgubiłam i długo nie mogłam odnaleźć, dlatego wiem, że emocje trzeba w sobie studzić, by nie buchnęły całą mocą i nie wypaliły tego, co nigdy nie było przeznaczone dla płomieni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdarzyło mi się kiedyś znaleźć na ulicy portfel z pieniędzmi i dokumentami. Zadałem sobie trochę trudu i odniosłem go pod adres, który był w dokumentach. Po latach to, co ja kiedyś dałem, wróciło do mnie i było to bardzo miłe.

    OdpowiedzUsuń