czwartek, 1 lutego 2018

SzczeRyS – Podgląd życia


Najpierw był blog SzczeRyS na portalu Interia, potem, po kilku latach i w pewnym sensie z konieczności, powstał SzczeRyS 2, a dwójkę z tyłu miał, ponieważ istniał równolegle do tego pierwszego bloga i był jakby jego uzupełnieniem lub dopowiedzeniem. Wpisy były nieco różne, choć oba na dwóch blogach pojawiały się tego samego dnia i na ten sam temat. Po likwidacji platformy blogowej przez Interię i zniknięciu bloga SzczeRyS w jego pierwotnej i podstawowej formie, SzczeRyS 2 został przemianowany na Podgląd życia i tak istniał aż do końca. Na dodatkowych stronach Podglądu życia można było znaleźć między innymi nieco rozsypany technicznie blog SzczeRyS z wszystkimi wpisami – od samego początku do samego końca. Onet postanowił jednak zlikwidować platformę blogową i tak właśnie powstała trzecia odsłona mego blogowania pod nazwą łączącą dwie wcześniejsze, czyli SzczeRyS – Podgląd życia.
SzczeRyS łączy w sobie dwa słowa. Najpierw, wiele lat temu, z połączenia inicjałów mojego imienia i nazwiska powstała część druga, czyli RyS. Tak właśnie podpisywałem się między innymi wysyłając SMS-y. Potem przed RyS dodałem jeszcze początek nazwy mojego miasta i w ten sposób otrzymałem nowe słowo, w którym mieści się dziwnie zapisany szczery. To, co pisałem lub raczej tylko notowałem, gdyż bardziej przeze mnie tylko przepływało, idealnie pasowało do tej wykombinowanej nazwy, więc tak już zostało i stało się moim nowym imieniem.
Podgląd życia zacząłem już od wczesnej młodości i nigdy nie przestawało mnie zadziwiać to, co widziałem, słyszałem, odczuwałem. A ponieważ z wieloma rzeczami trudno mi się pogodzić, dlatego często o nich piszę, bo w ten sposób przychodzi zrozumienie i znajduję ukojenie. Definiuję rzeczy dawno już zdefiniowane, gdyż ciągle zauważam jak ważne jest przypominanie i uświadamianie sobie wszelkich wartości i mądrości, głupot i podłości. Każdego dnia można się zgubić w wielu różnych sprawach oraz na wiele różnych sposobów i już nigdy więcej nie odnaleźć, dlatego niemal na każdym kroku warto być uważnym i czujnym. I choć niby wszyscy wszystko wiedzą, to jednak bardzo często okazje się, że na co dzień lub choćby tylko od święta każdy potrzebuje różnego rodzaju przypomnienia tego, co ważne i potwierdzenia słuszności własnych myśli, poglądów, postępowania. Chodzi o to, by nigdy nie wyłączać myślenia i by umieć odnajdować się nawet wówczas, gdy pojawią się dziwne niespodzianki, a także niesprzyjające warunki, by umieć odróżnić głupotę od mądrości, złudzenia i marzenia od realiów istniejących naprawdę, napastników od sprzymierzeńców oraz przyjaciół od wrogów. I by zawsze i wszędzie żyło się dobrze, miło, szczęśliwie, zdrowo, bezpiecznie.
SzczeRyS – Podgląd życia to połączenie w nowej odsłonie tego, czym był zarówno blog SzczeRyS, jak i Podgląd życia. To życie, ludzie i różne sytuacje widziane poprzez emocje, jak i na spokojnie. Prawda obiektywna dla każdego oraz jednostronna, dająca do myślenia i mająca prowokować do działania, a także komentowania. Serdecznie zapraszam!

3 komentarze:

  1. Czas leci, lata płyną i wszystko się zmienia. Jedno się pojawia, a inne znika. Dane mi było być aktywną uczestniczką dwóch pierwszych etapów blogowania, zatem teraz czas na trzeci etap. Trzeba oswoić się z nowym, bo niby jest tak samo, a jednak inaczej. Powodzenia! :-)

    Merk & Kremont - Sad Story (Out Of Luck)
    https://www.youtube.com/watch?v=8GotXeCwUnc

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry na nowym! Ładnie tu, podobnie, a jednak inaczej. Pewnie było z tym wszystkim dużo pracy, co? Najbardziej ciekawi mnie, czy na nowym zmieni się to, jak i o czym piszesz. Pożyjemy, zobaczymy... Możliwe, że sam tego nie wiesz, tak jak ja nigdy z góry nie wiem, czy i co napiszę w komentarzu.
    Pozdrawiam weekendowo! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiesz, że nie skojarzyłam połączenia tych dwóch wyrazów? Bardziej myślałam o "szczerym" lub "szczęśliwym" :)

    OdpowiedzUsuń