niedziela, 17 marca 2024

Walka dobra ze złem

Ponieważ nikt nie jest wyłącznie dobry oraz wyłącznie zły, dlatego w każdym z nas każdego dnia toczy się na ogół wewnętrzna walka, walka dobra ze złem. Co dziś wygra? Zawsze JA, ale jaki? 1. Dobry? Miły dla świata i wszystkich ludzi, uśmiechnięty, zadowolony, pomocny i usłużny, chętny do współpracy i szczerze życzliwy? Czy też… 2. Zły? Ja wredny i perfidny, ironiczny i pełen aluzji, złośliwy i podły, wykorzystujący wszelkie możliwe słabości, niekoniecznie jakichś rzeczywistych przeciwników i wrogów, ale po prostu tych, którzy dziś staną na mej drodze? A może całemu światu podam jeszcze coś innego? 3. Mix dobra ze złem? Mix tak dobrze wymieszany, że trudno będzie odróżnić co jest czym i z łatwością będzie można pomylić jedno z drugim, zachłystując się cierpką słodyczą lub słodką cierpkością. To będzie mix, po którym od razu poczujesz się zmieszany. A może dziś zmiksuję sobie ludzi i mniej lub bardziej przypadkowo podam: jednym dobro, drugim zło, a trzecim mix dobra ze złem? Jeszcze tylko nie wiem, czy moje szczęśliwe ofiary wybiorę przypadkowo, stosownie do momentu, w którym się pojawią w moim pobliżu, czy też celowo, według jakiegoś klucza lub reguły, w sposób przemyślany i na przykład według jakiegoś wydumanego algorytmu. Jest przecież wiele możliwości. W końcu mogę też wybrać stosunek mieszany, czyli w stosunku do tylko jednej i tej samej osoby, w ciągu jednego dnia zastosować wszystkie trzy warianty – dobra, zła i miksu. A wszystko to w dowolnej kolejności, może nawet zmieszane ze sobą, aby odbiorca był wygłupiony i by nie był w stanie wiedzieć co jest czym, dlaczego i po co.

1 komentarz:

  1. Od Ciebie biorę wszystko czyli mix , może byc też mix mixsów...przyjaciele i dzieci są na specjalnych prawach...gdzies muszą być sobą i gdzies muszą sprawdzać granice...wolno im ...zniosę... popatrzę przez palce...ale czy zniosłabym taka karuzele w relacji partnerskiej? Już nie.

    OdpowiedzUsuń